Wednesday, May 29, 2013

PICC

Bersiaran secara langsung dr PICC Putrajaya..ada taklimat utk event tomorrow...fly frm kk 10++pagi..smpi klia 12++tghari..kenot cek in hotel bcoz of dis taklimat...jd skrg ni menahan lapar n penat...perut suda mnyanyi mnta d isi...taklimat siap myb b4 6ptg pling cpt..akn cek in hotel everly sblh alamanda..mlm ni myb round2 ctu shj...sekiannnnn:)

Saturday, May 25, 2013

Public holiday-Wesak day

Brekpes lebihan nasi guring cfut yg d panas kn..
Smlm nya msk byk yg mkn 2 urg shj;(

Arini Friday
Jd my helper tetap dtg
Wlu pn arini public holiday..
Ngeeee...wlu pun cuti keja2 rmh non stop
For ever n ever tetap be timbun2..
Arini niat mau be sedekah
Mau bg dia mknn yg x abis mkn dlm rmh ni
Esbok sentiasa full of stok mknn
Membeli mknn rajin tp yg mkn tu pemalas semua nya...tmbh lg jenis yg pemilih mknn...ada 5 org manusia dlm rmh ni dgn peel mkn yg trsendiri..
Biskut...wafer..kuih..lauk pauk x abis mkn..
Perap ikan utk d goreng ready2..but at the end tetap x jgk d goreng...

Masuk baju kotor dlm mesin..

Dlm jm 8 lebi. ..pigi psr bsr kk...
Di tmpt jual2 rempah ratus timbang2 tu..
Sbb 29hb ni mo p putrajaya ada event
Jd ada teman request order brg2 kering dr psr kk..sy suka offer to my fren if sy going down to kl...sepa2 mo pesan apa2 dr kk just infom me..hepi sgt dpt tolong org beli brg dgn harga murah..hihiks..no untung for me...
Beli ikan bilis kopek. .stok baru smpi n nipis2 lg..
Sekilo RM26..beli 2 kg..
Beli rumpai laut kering..
Yg purple sekilo RM10
Yg putih sekilo RM8 tp dpt bli setgh kilo shj sbb stok tokey tu x cukup..
Lps tu beli rumpai laut ijau..1st tym bli..pnjual tu ckp ini yg kualiti lg bgs dr putih n purple..sekilo rm20..bli sj..x sure kwn mau atau teda tp apa yg aku beli besa dia terima shj..
Utk diri sndiri..tmbh stok brg kering..
Beli udg kering yg bgs punya rm28 sekilo..kcg ijau utk bt bubur durian..n rempah babas n rempah cap 88 n rempah adabi semua yg pack paket kecik2 tu..80sen sbks..sng guna bkk skli abis..beli bwg merah n putih stgh kilo..mhl jgk harga bwg skrg..RM8 sekilo..

Pagi ni ssh cari parking...trpaksa park d atas kk plaza..lps tu ambik baju kurung aku d rozy tailor..

Lps tu..p meround kk plaza cari tudung..tp x yg brkenan...hampehhh...

Langsung x pigi psr ikn..

Lps tu pigi peringatan petagas..
Ambik my mak..turun kk sbb my kazen kawin..
My mak mo bli kasut...n seluar pjg utk pigi kl..4hb kami akn serombongan ke kl...sempena cuti sekolah n asben konvo..

Balik rmh..tapau kfc d jln sulaman tu..kfc pn ada drive thru suda..arini no cooking...

Stop dulu...fenatttt owhhh mo bt diari utk 1 hari ni...

Thursday, May 23, 2013

Nasi Guring cfut versi cincai

Bila kelaparan
Opkos igt mkn
Bila igt mkn
Opkos mau mkn tym tu jg
Minit saat ketika tu jgk
Arini jln raya tuaran by pass n jln tuaran lama jemmmmm gila2..
Suda keta buruk aku tu manual
Sakit kepala lutut tekan clucth..
Tekan minyak..
Tekan brekk...
Balik2 aku tarik hand break
Kc chan kaki lurus lurus...
Fenat owhhhh...
Besa driving less than 30 minit
Td lbi 1 jam..

Sambil driving smbil pikir apa mau d mkn...
Balik rmh opkos tu laki suda lapar..

Nahhhh...jd apa lg msk la yg paling simple...
Main humban2 ja bhn2 dlm kuali..
4 in 1..ada nasi sayur udg sotong

Bhn2...nasi
Sutung putung kici2 (ikut suka la)
Udg
Sayur kucai m kcg pjg (mo dky2 xpired suda tp still buli mkn lg la)
Tumbuk bwg putih
Cincang halus bwg bsr (bwg bombay)
Serbuk knorr perisa ayam
Sos tiram mahsuri
Garam
Lada bsr sebagai hiasan

Cara2 nya
Tumis bwg putih...lps tu baru masuk bwg bsr..lps tu masuk udg sutung..lps tu sos tiram kc cair ckit dgn air..kc msk dulu sutung udg..baru masuk sayur n lada bsr..masuk bhn perisa n garam..gaul2 goreng smpi sebati...siapppp

(gbr tiada sbb aku malas)

Mkn:)
Mabeles nya...
Save duit..
Mkn pun puas hati..
Rasa cukup..
Udg sutung fresh m bsr..

D kk ni...wlu pn cfut mntah murah
Tp jgn harap la restoren2 d kk ni serve mknn cfut yg berkualiti...klu mau jgk kena pigi rest cfut yg cuma ada "serve no dot dot dot"...
Klu ada pun sgt2 la jrg mo jmpa..lps tu harga pun..mhl gilakkk

Klu sendiri msk..puas mkn cfut nya
Yg be ampai ampai dlm nasi guring tu
Wlu pn msk cincai
Tp lg cincai mskn d restoren tu sebnr nya...hihi
Selalu order nasi goreng d rest sure udg nya kici bsr jari kelingking bby sj..sotong pn yg sda ready kna rebus...

Ngantuk...
Perut knyang...
Bye:)

Aman Damai Jiwa

Start monday this wik
Aku pnggil blik my ex maid..
Ehhh...kenot pnggil maid la...
Pnggil my helper..
Yg keja part tym..
Dtg rmh tym aku keja..
Keja rmh siap dia plg..
Aku bg dia 1 set kunci rmh..
Ahhhh!!!
Misti ada yg heran kn
Ya..org tu mmg aku trust..
Wlu pn bkn local..tp dia tetap manusia kn..
Igt org local teda yg jahat ka
Bykkkkk lg..dpn2 mata pun ada..
So far dr dulu x brg aku ilang..
Even duit syiling be ampai2
Or dlm mesin basuh
Dia akn kumpul dkt sabun2 tu

Jadi pindik cerita
Skrg aku rasa sgttttt
Bahagia....hahaha
Balik rmh bole bt lumpat bintang
Mata bersinar sinar tinguk lantai
Hari2 kilat..
Habuk2 pun tiada sda..
Kain baju be lipat be iron
Aku nda nmpk sda helai helai rambut aku atas lantai...
Serba serbi siap..
Tgl aku balik keja smpi rmh
Memasak..
Cuci kain masi aku bkin la
Sbb aku suka cuci kain
Masuk mesin ja kan
Klu org lain cuci aku x puas hati
Nnt x putih ber seri n x wangi
Lg pun washing mesin ada 2 bijik
Lagi la sonang aku pnya tugas kan

Paling penting
Watak harimau jadi jadian akan kurang..

Wednesday, May 22, 2013

Dont under estimate

Hidup kita ni mcm roda...
Jgn igt apa yg terjadi arini
Selama-lamanya akn sama
Jgn igt org ssh pd arini
Akn selama-lamanya ssh
Jgn pikir ttg kesenangan diri sendiri shj
Itu selfish namanya
Jgn menipu arini sbb esok lusa
Penipuan itu akn menyebabkan diri sendiri seperti terjatuh tersungkur lalu dihempap lagi dgn dinding konkrit yg runtuh..hihi
Jgn ckp besar..sbb ada masa ur ckp bsr org akn pandang ur mcm semut shj..baik lg ckp rendah tp org hormat dgn kita..
Jgn tindas org lain nnt ur akn tertindas dgn perbuatan sndiri..meroyan kesakitan tanggung la sndiri..org lain bt tak tau..atau. .ada ku kesah!!
Jgn meyombong diri..sbb org sombong tak kn ke mana mana...duduk la d bwh tempurung mcm katak..sepa yg rugi..diri sendiri jgk..
Setiap insan yg normal d dunia ini pasti ada pendirian tp jgn la bt pendirian hidup seolah olah ko selama lama hidup senang...

Prinsip aku...ko baik aku baik..ko buat jahat aku buat baik juga..tp sekali lagi ko buat jahat..ok aku mau main jauh jauh...ta mo la kwn ko..aku ada byk lg kwn lain bole bw main lompat bintang...ehhhh..kwn aku yg paling bff n paling kelasss in the world sbb 25hrs dia ada d kala aku ssh sng siang mlm...tuuuuu diaaaa my bed mate...hihi...
Sbb tu aku krg kn masa aku br sama kwn2 lain sbb aku ada bff yg setia so far..dunno bisuk2 if tak setia...awassss potong..!!!

Back to main topik...
Aku jenis yg easy going wit sepa2 ja...
Pandang la aku sebagai sepa shj
Ai dun care...butttt u must respek me sebagai manusia yg ada perasaan...aku tak perlu kn respek stkt mo ambik hati...stkt memuji utk dpt kn sesuatu...no no np...aku bkn bgtu...aku hodoh ckp la aku terima dgn pasrah...tiada akn jd kudis dlm hati aku...hihi

Jgn berdendam...
Jgn bt taik dgn org. ..nnt org lempar taik balik ko sanggup...aku pn geli mau pegang taik...hihi
Jd jgn bt bnda yg sia sia...
Jgn bkin malu diri sndiri
Besok2 terpaksa pakai topeng klu mo p mana mana...ai is malu la!
Hahaha...

Prinsip aku...
Aku cuba sebaik yg bole..try my best
To be a good person
Aku mau didik hati aku jd org yg baik baik
Umur sda lanjut.. Maka insap2 la...
If org puji aku muda aku teda la picaya...
Stkt pujian its nothing la...
Aku mau byk kn amalan pahala utk bekal aku..aku teda mau saving dosa byk2...saving stkt ni pun suda mnakutkan aku:(

Tqvm kpd insan yg sudi mnjadi kan aku insan yg lebi baik lebi berharga lebi bernilai..
Sori kpd insan insan yg merasa diri ku tlh mmbuat salah terhadap kamu...

Always say sori say tq...
Rasa cool jiwa aku...
Tak semesti bla kita rasa kita betul sebenarnya kita betul..kita bt salah org sedar kan say tq say sori... kata kata tu tak perlu kluar modal pun...sejuk taik telinga aku mndgr...sdg kn org x d knl bg senyuman pun sejuk hati aku...tmbh2 klu yg senyum encemmmm....ehhh aku x lawa la org encemmmm x pndang pn...sbb aku jln tunduk tinguk bwh...takut tersungkur gedebab...bkin malu shj...

Ok..
Sekian dr sy kata kata yg ber nilai 2 sen. .

Saturday, May 18, 2013

Hari-hari Mau

Tarik napas hembus
Tarik napas henbus
Buat 3/4 kali...

Hidup ini hari-hari pun
Ada masalah
Kecik besar semua ada

18.5.2013
P tamu n pasar menggatal
Wahhh...my feberet ni melawat tamu
Tp tamu arini baru starting utk tamu betul besok
Di tamu td ada org jual ikan sungai...
Urmmmm sedap nya klu masak pais
Tp aku inda berani mo masak
Ikan pelian besar seekur pn 2kilo ++
Harga sekilo rm35
Ikan kelah pn ada sekilo rm15
Sayangnya x berani mo masak
If balik kampung kompom d beli utk my mum masak kan...

Barang-barang yg dibeli di tamu
Ketam suri sekilo rm10
Mangga besar sekilo lebi rm14
Ubi kayu setumpuk rm2
Jangung manis dgn kulit masi besar2 6 bj rm5
Udang harimau + udang kertas setumpuk rm16
(myb lbi jgk tu setgh kilo)

G kedai runcit
Beli arang kayu rm5 sbks
Telur gred AA setray rm12.90

Lps tu g pasar basah menggatal
Beli kuih bulan sebijik rm 1.50
Daun kucai rm1
Ikan merah besar fresh seekor rm38
(harga sekilo rm18)
Daun saderi rm1
Terung sebks rm2
Kcg bendi rm1

Balik rmh dlm 10.30
Asben g bakar ikan cencaru 2 ekor utk lunch
(ikan ni lama suda d beli baru ada masa mo d salai)

Goreng mihun campur udg fresh plus sayur kucai. .utk brekpes

Selesai basuh ikn udg ketam
Landing baik punya atas kusyen
Kepenatan...
Berpisbuk plus ber blogging

Apa pun masalah dlm hidup ini
Semua nya ada lah ujian Tuhan utk aku
Ini baru masalah kecik
Ada org lain lg besar mslh durang
Ada yg hidup dlm kesusahan
Perperangan
Kemiskinan
Kesakitan

Apa yg kurang dlm hidup aku??
Ada laki yg baik hati penyayang dan brtanggungjawab..
wlu pn dia sakit tp semua keperluan dan kemudahan hidup utk bini n anak2 tiada yg kurang...dia tetap mcm org lain bole berkerja bt xtvt mcm biasa..cuma masanya terhad utk kami setiap hari selasa khamis n sabtu..

Siapa sangka..dlm sakit2 tu my laki bole jg beli rmh utk kami tgl..wlu pn bkn rmh banglo tp rumah teres 2 tkt size 20 x 80 kaki suda cukup bsr utk kami..wlu pn blm d renovate apa2...dapur pn blm xtend tp apa yg ada semua nya cukup sempurna utk kami...klu ada rezeki lebi baru bole bt apa yg d impi kn..

Kereta kami bkn kereta import
Hanya kereta malaysia
Tp aku nda kisah pn
Asalkan ada kereta
Satu bijik kereta da abis byr
1 biji lg sdg byr
Tp byrn teda la mhl
Servis utk kereta ni pn murah
Minyak kereta pn x mhl
Maintenance pn masi mampu d tanggung
Beli kereta utk keperluan  bkn nya ikut kehendak napsu atau utk bergaya...nnt terjerut leher sndiri..tp klu mampu why not? Kan...

Apa lagi yg kurang???
Aku mau beli henbeg coach...
Huhuhu...
Tp henbeg d bilik bergantungan tu
Mo d buat apa..
Lelong
Teda sampai hati plk..

Jadik..
Hari hari kita hidup
Apa sebenarnya yg kita mau...
Hidup dgn aman damai
Atau hidup dgn hati yg penuh beban masalah...

Wednesday, May 15, 2013

Kenapa ya???

Hati ini terasa sayu sekali
Sedih terpendam

Mcm ada yg teda kena
Mcm ada yg terbuku dlm hati

Byk dosa aku
Sebab tu hati teda tenteram

Air yg tenang jgn d sangka tiada buaya
Begitu la diri ini...

Wlu nmpk ceria ketawa hepi
Bole buat itu ini
Tp sbnr nya byk mslh yg trsembunyi

Arini..dgn rasa berat hati
Terpaksa memohon d tkr kn tmpt keja
Tkr unit shj..bkn p mn2 pun..

Atas alasan...keluarga tersayang lebi utama dlm check list hidup ini...

Sori:)

Monday, May 13, 2013

Friday

Saturday n sunday is my lazy day...

Jadik lets me stori mori friday punya stori dulu la...sebenarnya friday yg baru limpas telah terjadi peristiwa hari nie dlm sejarah...

Rutin hidup..ambik anak slps kluar opis jm 5 ptg..
Ole kerna my perut lapar plus mengidam mo mkn soto banjar..jadi berdua wit anak pigi la mkn dgn enak nya d alam mesra wlu pun ujan turun dgn ganas nya...teda peduli suda...laki d ajak x mau plk..tp mng sms jg singgah mknd btc..

Siap mkn..tapau lg nasi aym penyet 2 bks..

Smpi rmh..tinguk kereta laki blm smpi...pelik bin ajaib...haishhh p mana la ni lakism c adek..

Tiba tiba dpt kol...laki mngasi tau bateri kereta kong dpn rest btc...jd aku pn pigi la me rescue..plan beli shj new bateri..x pyh la jump2...kompom jg mau beli bateri baru...

Smpi tmpt laki tu dlm jm 7 mlm...terus la p carik stesen minyak yg jual bateri...1st target sana shell dkt trafik lite batu 5 jln kolombong tu...tp dukacita bateri tiada jual ctu...

TAPI lagi buat duka cita berganda ganda...tiba tiba plk kereta aku pn x buli start...tanda2 bateri kong jgk....speechles terus laki d sblh dpn stereng....haiyaaaa betul betul megika n pelik bin ajaib...sunggguh kebetulan ini di rancang dgn cantik dan sgt teratur..

Ayooyoo..duit mau kluar lg lorhhhh ini mcm...haishhhh...rezeki tokey bateri plk mlm2 jumaat ni..terpaksa la kol my anak buah to rescue Us d ctu...ney no ney no...stgh jm jg la mnuggu d bantu...lps tu laki g beli bateri aku mnunggu brsama c kkk dlm kereta d tepi stesen mnyak shell.n d hong2 psl parking not nicely urg ssh mo kluar..sori bro bkn sengaja..if marah tlg la tolak
My car ke dpn...

Jam 8 lbi baru laki dtg brsama bateri...lupa tnya mn dia beli itu bateri..yg aku tanya..."cukup duit bkin beli bateri"...hikhiks...

Gila ko...2 bijik bateri suda RM178 + RM188= kira la sndiri...pokai..sabtu n ahad teda jln2 duduk rumah mkn bateri...hihi....tifu!! aku mkn sedap la msk sendiri...mls jln wit out tujuan..n budak x suka jln2. ..kcuali jln g main game tinguk wyg itu durang suka...if mkn2 on x suka....

Itu tanda tanda anak2 aku semakin mmbesar....huhu

Jadik begitu la cerita nya...dlm satu hari...mlm2 plk tu..beza masa yg dlm 1 jam pun x smpi. .2-2  kereta kami bateri abis....megika sekali kannnnn

Sekian..catatan hati nie dlm sejarah..10 Mei 2013
:)

Thursday, May 9, 2013

Auto ke Manual

Ini cerita mengenai mesin basuh..
1st tym beli tahun 1999..tym tu bujang lg
Baru keja setahun...b4 tu tumpang rumah pakcik..
Lps 1 thn berkeinginan plk tgl sendiri..
Tym tu hanya mampu mnyewa rumah..
1st tym menyewa rumah sanaaa kg likas..
Bawa la adik yg sda kawin n ada anak 1 tgl bersama..atleast x la bkin takut x kwn

Mula2 tu..mak sy bg mesin basuh manual..
Tp yg lama punya..klu x silap mesin tu mcm ada prob..jd teda ketahanan pigi la aku mmbeli mesin basuh baru..harga mcm 500+-..nda igt sda..brand national skrg panasonic..

Dr aku bujang smpi la berkahwin ada  anak 2 org mesin basuh tu la yg aku guna...rumah sewa pun berpindah randah..dr kg likas..pigi kg. Peringatan petagas..lps tu pigi tmn seri baru menggatal..dan sempat tgl kuarters dkt kompleks likas tu...masi guna mesin basuh tu..mesin tu pernah jgk rosak..tp syukur la dpt laki yg ada kemahiran teknikal ckit2..klu nda silap mcm 3 kali jgk motor mesin tu rosak. ..beli motor baru d pusat servis national/panasonic..laki ganti sndiri..motor yg mngasi kering kain tu prna jgk rosak..d ganti jgk sndiri..tahan kan aku guna mesin tu...wlu pn tym tu maid aku sempat beganti smpi 4/5 org guna mesin yg itu juga..

Sampai la tahun 2008..maid aku berenti lg..dan aku nda ketahanan cuci kain guna mesin manual ni..sbb aku trpaksa mmbilas kain cucian mlm2..badan aku nda buli be sejuk2 main air lama2..mudah demam selesema..mngampai..tym tu si adek baru 3 thn lbi..antar anak p nurseri balik rmh lg penat..masak lg mngemas lg mnyuci baju lg...mn nda flat kepanatan..yesss badan aku mnja..nda tahan susah..n my laki tmbh lg kasi mnja brtmbh la mnja..hihiks

Akhir nya..aku p la beli mesin basuh auto..brand panasonic 9kg..legaaa...wlu pn mula2 tu rasa..nda biasa guna mesin tu sbb satu kali mnyuci adoinaaaa lambat mo selesai..tp lama2 suda biasa..rasa sangat senang dn memudah kn plk guna mesin auto nie..dr segi kebersihan...lg bersih aku rasa...tp mula2 x pndai guna nmpk mcm x brsih..tp lama2 tau sda teknik nya...nah cuci baju putih skula x pyh sda aku berus atau rendam..guna sabun cuci bio zip ja pn...baju putih berseri-seri..smpi kn kasut sekola pn cuci guna mesin lg putih bnding maid aku cuci sblm2 tu..1 minggu ja aku berus kasut sekola anak sndiri lps tu x tahan sbb 10 psg kasut bah mo d berus...sakit tgn aku..

4hb tu...b4 balik kg mngundi..aku brabis la mnyuci baju2..kasut2 sbb 5hb mo balik kg kn..make sure rmh clean n clear jd blik dr lg nnt sng hati tinguk rmh...tapi tym tu plk suda ptg2 gtu..baru aku perasan mesin basuh auto tu ada prob...aiyaaaa jgn la lusak...mn da duit mo bli mesin baru....huhu

Monday dgn byk nya baju2 kotor..mesin basuh rosak jd x dpt la mnyuci..besok nya..laki kol servis cntre panasonic..laki nda berani bkin mesin auto sbb ianya mmerluln peralatan dn kepakaran yg spesel..duit lagi terbang ini mcm...
Org servis cntre angkut mesin tu p bkin d opis durang..x buli bt d rmh sbb spesel punya problem..

Aku plk be pikir2 mo beli mesin manual utk cuci baju2 kutur yg smakin byk..tp mcm mmbazir plk..nnt mesin auto tu bagus buli jg guna balik..jadi aku kensel tu niat..dan hanya beli baldi bsr 2 bijik n 2 bijik besin bsr utk mnyuci baju guna tgn..selama ini besin2 x prna beli..baldi ada tp tgl 1 bijik ja...jimat duit aku...kos 40 rgt ja...compare bli mesin 570..

Balik rmh..tinguk tu baju2 kutur...dowhhh nda jg aku larat mo cuci tgn....byk owhhhh...gila surrender aku..hihiks..

Bisuk nya..nekad suda terpkasa la mesin basuh manual jg nie...pigi karamunsing..cni mmg pusat aku mmbeli brg2 letrik..ada 2 kedai tu satu dpn lif satu d basement..harga murah..buli tawar n pnghantaran free..maka nya aku beli suda mesin basuh manual brand LG 8kg harga 570...

Dan suda 2 hari aku jd bibik mlm2 di luar rmh dpn garage tu mnyuci kain...mesin cuci sabun..aku bilas manual guna tgn...n spin n terus jemur..mau2 jgk dkt 2 jam baru siap...aku x suka tinguk baju kutur byk2..jd mmg hari2 la aku mnyuci baju..

Hari nie..opkos badan aku sda bg signal x ok...
Tp laki aku sda kol servis cntre tu..mesin basuh auto akn d antar ptg nie...yeayyyyy....hopefuly sda pulih dr kesakitan...aritu mesin aku tu nda mo mngasi spin lps abis cuci..lain2 ok ja...

Sekian cerita mesin basuh yg poyo:p

Monday, May 6, 2013

Tiada Mood

Serius...dr pagi aku tiada mood buat apa2 keja in opis..mcm2 yg terpikir dan dipikir..my feeling very2 :(

Mengharapkan cuti am d umum kan tp sungguh kecewa..tdur mlm 2/3 kali bgn cek fb. .mn tau ada org update arini cuti am...tp hampeh..

Penat skli..pru13 penuh kenangan..yg hepi dn yg mndukacitakan..suasana pru13 d kg sgt meriah ceria..ramai yg balik kg menunaikan tggungjawab..tmbh2 lg dpt tikit free utk yg keja d smnnjung..n dpt duit cash tmbg bg pngundi dr luar kampung..luar dr kk lg bsr amaun yg d bg..wow!!!...duit apa ka yg d bagi itu...tp sepa2 pn bla dgr dpt duit free semua nya suka..ibarat gula akn d hurungi semut..pru13 kali ini..dpt duit tmbg..dpt duit upah mngundi..jgn terpedaya dgn gula2 yg d beri..undi itu rahsia.itu itu hak peribadi tiada siapa bole mnghalang atau memaksa siapa yg hendak d pilih..kpd yg bertanding jgn risau dgn kekalahan if yakin kamu sebenarnya wira yg dtg berjuang dgn hati yg ikhlas jujur amanah...tp jika niat dn tujuan kamu sebaliknya..kami hnya golongan rakyat yg teda berdaya utk menahan apa2 yg kamu impi kn...hanya dgn 1 undi ini kami mngharapkan impian kami d penuhi..tanggungjawab suda kami laksanakan..selebihnya terpulang kpd Allah s.w.t yg menentukan siapa kah kamu yg sbnrnya...dunia hnya pinjaman..jd pemimpin bsr tanggungjawab yg d pikul..apa2 hal menjawab la kamu d kemudian hari...

Wlu pn x tr jd d dpn mata..tp kuciwa hati ini..bla desas desus ketidaktelusan pihak yg berwajib..duhai manusia yg teda ku kenali..siapa la kami utk mnghalang kuasa mu...tp sesungguhnya ada kuasa yg lg besar d atas mu...

Wlu pn kalah..teda bererti gagal...kalah dlm kbnrn lg bsr nilai nya..brbnding mng tp dlm dot dot dot..hihih

Yg tlh terjadi tak dpt d undur..terus kn langkah kita hadapi apa jua halangan dn dugaan hidup yg mndatang..semuga yg memiliki takhta kemenangan melaksanakan janji2 kamu dn tnggjawab kamu...

Mari la hidup dgn aman damai dlm kebenaran yg hakiki

Friday, May 3, 2013

Marhaban Berzanji

Penat masi terasa..
Gbr2 x byk dlm my hp
Bz teramat sangat..
Pigang hp x sempat
P/s:..kpd yg tnya psl sewa kereta in kk..nnt sy bg info ya..sori:)