Tuesday, January 31, 2012

anak2 ..

hari nie..
balik dr sekolah
anak2 demam..
c adik panas badan
muntah2..

c kakak d sekolah lg sda muntah
tp tetap g skulah smpi ptg..
igt kn muntah biasa2
rupa2 nya
dia ndak sihat


sptt nya jm 6 ptg td dia ada tuisen kumon
trpaksa kensel..


skrg anak2 aku tersadai tidur awal dr biasa
weak sda
makan nasi ndak mau
kc mkn ubat pun susah
minum susu pun ndak mau

nmpk gaya bisuk aku kna cuti lagi
demi anak2 keja aku tolak tepi..
nasib baik bisuk program keja luar teda

tp td c kakak
pandai plk atur kan
mama bapa nya
tym utk menjaga dia urg bisuk
dia blang
bisuk
mama jaga pagi
bapa jaga sblh ptg
jd adil lah...
heheheh
@___@

Monday, January 30, 2012

Terapi Minda..hanya satu saja yg boleh..

semenjak 2 menjak nie..
hari2 gatal jak tangan mo membukak website
yang ini http://ladiesdesires.blogspot.com/
kadang yang ini http://coachlover1980.blogspot.com/

yang mana satu kah
rasa2 nya yang paling bagus utk d jadi kan terapi...
ikut kan hati...badan binasa..
ikut kan rasa..gumbira teda terkata..
heheheh...

sila lah tatap gambar2 yg jd terapi minda utk aku nie...
rasa tamahak sdg beraja d jiwa.
tp tiba keinsafan dtg menyedarkan diri..
jadik kena pilih satu sahaja..
walau menangis air mata darah sekali pun..
satu sahaja yg bulih...
kalau lebi2 pn buli..
no hal pnya..
tp apa aku mau ckp sama aku pnya laki...
aku malas lah mo be soal jawab ..
karang ndak psl2 aku buhung sunat..
heheheh...

gambar2 nya adalah



mau yg nie..tp mcm bsr jak ..klu ada bby ngam pakai yg ini..jd..kiv  dlu

nmpk yg real size d suria kemarin..mcm just nice plk..harga ctu x berani tingk..

mau yg kaler grey tu...

buli kc macth dgn yg nie...

mau yg nie...buli kc macth dgn beg file aku yg baru..kaler biru

yg nie pun bes..buli d bw klu p kenduri kendara or jln2...

lepas tu kan..aku mau yg nie jgk...
psl aku malas sda berebut nutbuk sm my laki n my anak2..
nutbuk ada 2...satu laki aku beli brand asus..
satu lg free lps psg wifi streamyx..
brand acer..wlpn free..tatap thn..x prna rusak mau 3 thn sda pakai..
ada satu pc..laki aku beli b4 kami ada nut buk..
bla ada nut buk..
tu pc jd perhiasan jak d bilik ....
( ndak tau mau panggil bilik apa ..psl bilik tu multipurpose buat masa nie)
last yr aku gna henpun yg besa saja..tp kamera nya 5 mpixel..
aku suka..jd rajin aku uplod pics d fb atau d blog..
bla henpun tu aku buang ..kc sedekah sm urg..
aku sakit hati ..urgent mau pakai telefon aku rembat jak henpun kamera nya 2 mpixel..
sedih sgt2...blm 1 tahun mcm sowt2 sda...atau sengaja aku kc sowt2..
spy ada alasan aku beli henpun yg nie...hehehe

samsung galaxy note..
supaya senang aku berblog d mana2 shj..n bila2 sahaja...
b4 nie mmg aku suka pakai samsung..
psl ssh cari charger tym bateri kong..
aku sengaja bertukar arah beli jenama norkiah..
blm pakai lama sda ilang..
nah itu la psl..
ketulahan psl tidak setia pd yg satu
kan3x...


jadik..dua2 terapi nie..
mana satu yg perlu aku beli dlu..
yg atas sekali mmg sda lama aku pendam..
yg kedua tu..tiba2 shj..
baru jak mlm nie
aku ter mengidam..
psl susah mau berblog dgn privacy..
ada jak kiri kanan gangguan..

ok bye...


Thursday, January 26, 2012

resign???

tiba2 terasa bosan nya be kerja...
ada gangguan hormon mengkali..
mood be kerja sgt2 jatuh merundum..
kenapa????
ntah lah..
mau kc tau pun susah..
teda kc tau pun susah...
ibarat mcm timun dgn durian..
aku adalah timun..
duduk diam2 pn any tym bole kena duri durian yg tajam2 tu..
klu aku be gerak ckit jak pun..komfem te cocok duri durian tu..
walaupun hakikat sebenar nya aku suka makan durian..
tapi durian dlm cerita ini terpaksa aku berhati-hati...
kalau ikut napsu yg beraja dlm diri ini..
hari2 mau p makan durian..
skrg kan musim durian murah...
walaupun teda la semurah harga d semenanjung
tapi kira sgt2 murah suda klu sekilo RM5 HINGGA RM8..
kalau bukan musim kuar air mata owh mo beli durian tu..
mana teda kalau harga nya sekilo RM20 - RM25..
sebijik jak sda lebih sekilo..
isi nya baru 6 ulas...
sedih sekali kan3x...

balik kepada topik asal...
tiba2 rasa mau RESIGN...
tp klu keja govt nie..
kira2 mcm mo pencen la bah sda tu..
tp memandangkan aku belum jgk KAYA2...
ini seri kaya ada lah..
maka nya terpaksa la aku tahan diri ..
huhuhu...

bila semangat be kerja sdg membuak2..
tapi kesudahan nya mcm air sungai sahaja...
terus mengalir ke muara lautan..
apa kah yg patut aku buat...
terus kan sahaja..
demi amanah dan tanggungjawab
demi keberkatan duit gaji yg tiap2 bulan di terima
sentiasa aku tnggu tarikh2 nya duit akan masuk dlm akaun bank aku..
sda masuk ..mcm sekejab jak sda aku kc abis...
jadik kalau aku ndak keja...
sda pasti duit teda utk di joli sakan...
utk bayar utang piutang keliling pinggang ..
bayar bil2 lagik...
sungguh sedih rupa nya life urg2 yg be kerja nie..
bangun awal pagi..meredah jem jalan raya..
pulang petang pun sama jem nya..
mentang2 la urg KK nie KAYA2..
mcm makin byk owh kereta d kk nie..

masalah besar tau
bila aku menulis..
ndak tau macam mana mau stop...
ok la bye...
stop
^___^

Wednesday, January 25, 2012

CNY...

minggu nie anak2 cuti sekolah seminggu..
mcm besa..prob aku bla anak2 cuti sempena CNY..
teda sepa d rmh mo tlg jaga kan..
aku pla mau ambik cuti ..
ndak buli pla kan..
psl awal tahun cuti misti mau d save2 dlu..
tmbhn lg..aku ada keja urgent yg mau d kc siap b4 due date nya
jadik...anak2 aku terpaksa antar balik kg bongawan..
anak2 aku klu balik kg sna komfem hepi...
dr hari 6 lg..nda sabar2 sda mau balik kg..
smpi kan aku yg bizi ke sna ke cni
last2 anak2 aku yg masing2 packing baju sndiri bw balik kg
aku pn sda penat ndak larat sda mau cek balik apa brg yg dia urg angkut..
masing2 bw beg troli..bkn main lg kan..mcm mo naik eroplen jak blk kg tu..

smpi kg..aku tingk kira complete jgk brg2 yg d packing oleh anak2 kau...
lain kali senang lah aku kan..
klu balik kg...part mem packing misti aku ambik masa siang mlm...
smpi kan laki aku komfem tengsi...psl balik kg semalam jak..
tp packing brg2 nya..mcm sebulan d kg...hahaha

public holiday smpi hari2 kan..tp mlm ari 1 tu..
aku terpaksa balik kk sda...
mcm blm puas lg aku d kg...
tp pa buli buat..laki aku misti p spital ..:(
bila anak2 tiada d rmh..
rumah pnya la sunyi sepi..
rindu sgt2 sm dia urg..
terus perasan sedih...
tp bla anak2 ada d rmh..
komfem aku selalu jd mak tiri..
hari2 membebel..
hari stress...hahaha
besa lah tu kan..
aku kan mau semua nya jd sempurna..
lps tu aku kan mana ada byk masa..
jadik kena guna kan kuasa veto g ada
utk mengarah itu ini..

hari nie start keja..
jalan raya pnya la bes...
lenggang gilak..
teda jem pun..
dr rmh aku smpt lg antar adik aku p karamunsing..
ndak smpi 1/2 jam..
besa la kan drift..buli bwk smpi 100km/jm
hahahah...tp driving k fully kay...

bisuk aku ada kerja d penjara pusat kk...
euwwwwwww......
keja aku mmg bes...
tp ada kala nya sgt2 la:(((((
T_________T

Wednesday, January 18, 2012

marah anak..

ndak tau la klu sama urg lain..
tp since anak aku start sekolah rendah
aku rasa..mcm hari2 ada ja aku marah anak aku..
terutama nya yg kakak tu..
skrg dia sda tahun 3..

klu lasrt yr ..
start aku teda maid..
kesian jgk lah..
psl hari2 aku marah jak dia..
bila ada yg ndak kena..
anak aku nie suda terbiasa
ada maid...
semua serba serbi nya
dari ujung rambut smpi ujung kaki nya
my maid yg sedia kan..
pernah jgk aku tegur maid aku..
jgn lg kc mandi c kakak
since dia sda tahun 1 @ umur 7 tahun sda
aku mau dia pandai berdikari sndiri
tp myb la kan ini maid
ndak sabar...dia ndak suka biar budak
lama2 mandi ..lps tu be siap pakai baju lmbt..
jd bila aku teda..maid aku yg buat semua tu..
smpi kan stokin n kasut nya maid yg kc pakai...

keburukan nya..
ialah bila aku teda maid..
anak aku tu ndak pandai berdikari..
dia pandai jgk buat semua tu..
tp sgt slow..n teda kemas...
aku mana lah ada masa
mau pantau semua nya..
mana lg mau urus rmh, c adik n c bapak nya..

jd bila aku tingk
hari2 trpaksa aku membebel
suruh itu ini..
buat arahan yg sama setiap hari..
terasa mcm geram sgt2
psl benda yg sama aku kena ulang ckp hari2..
aku mau bila sda selalu d bagi arahan mcm tu
atleast..tidak la pyh aku mau remind anak aku hari2..

jadi..
klu aku sda rushing mengejar masa
misti aku marah jak anak aku tu
kesian jgk lah..
tp tym temperature aku naik tu..
mmg lah aku membebel..
lps tu bila sdaa cool..
aku sayang2 lah dia balik..
atau b4 dia turun kereta aatau masuk kawasan sekolah
mmg aku akan sayang2 peluk2 dlu...
heheheh..

marah tu tidak semistinya
kita tidak sayang anak
tp itu tanda nya kita sgt sayang kan anak..
kita mau dia jd anak atau murid yg terbaik dr semua aspek

lagi pun bagus lagi anak kita menangis skrg
pasal selalu d marah atau d pukul (pukul2 manja lah...jgn la mendera..)
daripada kita sebagai mak bapak yang akan menangis di kemudian hari...

@__@

Saturday, January 14, 2012

ndak sihat bah..

nikmat utk ber poya2 d ujung minggu
telah di tarik ...
bila kita sakit
ia nya adalah
utk menghapuskan dosa2 kicil kita...
dowhhhhhhhh.....byk nya dosa ku...huhuhu

walau pun balik2 bersin..
hingus kuar meleleh..
terpaksa jgk bangun awal pagi mcm biasa
pasal my doter ada xtra klas sabtu nie
anak aku sda besar..tahun 3
sda d wajib kan terlibat dgn aktiviti sekolah
hari nie..permulaan dia urg pnya xtvt kokum..n sukan

anak aku pnya lah semangat bangun pagi..
dia lebi awal bangun dr aku..
awal pagi lg jam 5...dia ketuk pintu bilik
suru mama nya bangun
selagi dia x dgr bunyi air d tandas
selagi tu la dia teriak2 suru aku mandi..
adoiiiiiiiiiiiii...mcm terbalik sda..
klu hari2 biasa mulut aku yg bising
suru dia bangun..suru dia mandi
mcm magik pla dia hari nie...
klu hari2 mcm nie kan bagus...
ndak lah mama dia stress tiap pagi
mana mau kc bangun dia
mana mau kc bangun tu laki yg c adik lg...

walau pun
mata x kabur..
kepala rasa berat..
terpaksa jgk driving
ke hulu ke hilir
mengurus anak
my doter pagi xtvt kokum
ptg ada tuisen d KUMON

skrg aku terdampar atas katil mcm dugong
lps mkn ubat dpt la tidur
anak2 pandai bw diri
laki pla siap bakar ikan lg...
kesian..masing2 bw diri masing2

siang td
aku sda kc brenti my new maid tu

tiada KIMIA aku sm dia tau
b4 aku jamin
bgs aku suru brenti jak kan
ndak mau nnt aku yg stress
menahan sabar bila teda kimia d antara kami
kenapa????
maid tu dr segi ok..
mmg aku puas hati..
yg kureng nya adalah..
malas mau tulis cni
klu kamu prna ada maid sure kamu tau
knp kimia itu penting
bila kt amau hire se urg maid dlm rmh..


ok la bye..
badan aku sakit sna cni
:((

Friday, January 13, 2012

SEBAGAI PEREMPUAN KITA HARUS BANGGA DGN ARTIKEL INI...

Bidadari Dunia, mengkagumkan jiwa


Dalam banyak-banyak kerjaya, kerjaya apa yang paling saya kagum sekali?
Tahu apa kerja yang paling saya kagum?
Bidadari di dalam rumah atau pendeknya:
Suri rumah.

Realiti Perempuan Hari Ini.
Perempuan yang berkahwin, baik yang bekerja atau tidak, mereka akan mempunyai satu tanggungjawab yang sama:
Suri rumah. Mahu tidak mahu, perempuan akan menguruskan hal-hal dalaman rumah tangga. Biasanya, perempuan akan menguruskan makan minum, kemas rumah, basuh pakaian dan melayan anak-anak.
Saya tidaklah mahu menyatakan bahawa itu semua memang kerja perempuan. Saya jujurnya tidak setuju pun perempuan ini dibebankan dengan memasak, kemas rumah, basuh pakaian. Saya nampak, perempuan ini tugasnya adalah menjaga dan mendidik anak-anak agar membesar menjadi orang yang Allah redha, juga melayan suami dengan baik.
Tetapi, realiti hari ini, begitulah perempuan. Dia kena masak, dia kena basuh pakaian, dia kena kemas rumah, dia kena layan anak-anak.

Tetapi di dalam realiti itulah, saya termotivasi.
Tetapi, di dalam realiti perempuan hari ini, ada satu perkara saya terinspirasi. Pendek kata, saya jadi termotivasi dengan mereka. Apa yang istimewa pada mereka hingga saya terinspirasi?
Kesabaran mereka.
Saya ambil contoh ibu saya. Ibu saya bukanlah suri rumah sepenuh masa. Dia bekerja dan pada masa yang sama, seorang suri rumah. Ibu saya perlu berada di pejabat pada pukul 8.00 pagi. Sebelum itu, dia akan bangun seawal 4.30 pagi untuk menyiapkan sarapan buat keluarga, kejut anak-anak bangun, siapkan pakaian anak-anak untuk sekolah, basuh baju dan sidai kain, buang sampah, sebelum pergi kerja. Paginya sahaja sudah penuh.
Saya pernah ikut Ibu saya pergi ke pejabatnya. Banyak berurusan dengan orang. Fail datang bersilih ganti memerlukan perhatian dan penelitian Ibu saya. Banyak kerjanya. Dari pagi, sampailah ke petang. Rehat hanya di kala waktu sarapan yang disediakan pejabat, dan tengahari.
Tetapi apabila Ibu saya pulang ke rumah, tidak pula dia terus mencampakkan dirinya di atas katil. Tidur. Lepaskan lelah. Tidak. Apa yang Ibu saya lakukan? Dia akan terus bersedia untuk masak makan malam. Malamnya, dia akan luang masa untuk menonton berita, dan kemudiannya akan kembali sibuk dengan lipat baju, dan memerhatikan anak-anak punya pengajian.
Hujung minggu, ibu saya akan keluar ke pasar, beli barang rumah. Kadang-kadang ayah saya teman. Kadang-kadang sendiri. Kalau ibu saya kuat sikit, dia akan kemas rumah sekali ketika itu.
Itulah rutin ibu saya. Bayangkan, dia hidup macam itu sepanjang lepas kahwin sampai la hari ini. Dah berapa tahun? Ketika saya berumur 20 tahun, maka ibu saya telah hidup sedemikian rupa selama 21 tahun. Itu belum dikira apabila rumah bergegar dengan sikap anak-anak yang pelbagai kerenahnya.
Tapi ibu saya boleh sabar kan?
Saya yakin ibu anda  juga sedemikian.
Saya yakin, begitulah juga ibu-ibu yang lain, suri rumah-suri rumah yang lain. Yalah, ibu saya melalui hari-hari yang sama sepanjang 21 tahun. Kalau ibu lain yang mungkin sudah berumah tangga 40 tahun? MasyaAllah, dia melalui hari-harinya dalam 40 tahun itu begitu. Ditambah pula, mereka ini pastinya perlu juga menjaga ibadat mereka seperti solat, membaca Al-Quran dan lain-lain.
Sabar bukan?

Itu Saya Kagum.
Saya kagum. Saya kagum sekali dengan suri rumah. Macam mana mereka boleh sabar sedemikian rupa?
Macam mana ya? Macam mana anda wahai suri rumah, mampu bertahan dengan rutin sedemikian?
Bolehkah ada suri rumah yang membantu saya untuk menjawab soalan ini?
Saya pernah rasa  terlalu bengang atau marah apabila sering melakukan sesuatu itu berulang-ulang. Tapi, apabila saya teringat akan ibu saya dan segala kerjanya, teringat akan kehidupan sebagai suri rumah, maka saya akan kembali insaf. Malah bermotivasi untuk melakukan yang lebih baik.
Saya selalu kata: “Ummi boleh tahan. Takkan aku tak boleh”
Begitulah.
Kesabaran Suri Rumah itu mengagumkan.
Suri rumah itu mengagumkan.
Allah SWT hingga menukilkan di dalam ayat-Nya, arahan untuk mentaati kedua ibu bapa, terutama ibu.

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan). Dan jika mereka berdua mendesakmu supaya engkau mempersekutukan denganKu sesuatu yang engkau – dengan fikiran sihatmu – tidak mengetahui sungguh adanya maka janganlah engkau taat kepada mereka; dan bergaulah dengan mereka di dunia dengan cara yang baik. Dan turutlah jalan orang-orang yang rujuk kembali kepadaKu (dengan tauhid dan amal-amal yang soleh). Kemudian kepada Akulah tempat kembali kamu semuanya, maka Aku akan menerangkan kepada kamu segala yang kamu telah kerjakan. Surah Luqman ayat 14-15.
Dan Rasulullah SAW juga bersabda, tiga kali mengulang kalimah yang sama, apabila ditanya siapakah yang patut ditaati selepas Allah dan Rasul. Kalimah yang diulang itu adalah: Ibumu.
Kenapa? Sebab besarnya peranan seorang ibu, wanita, di dalam rumah tangga dan pembinaan manusia.

Penghargaan Saidina Umar Al-Khattab RA
Mungkin ada juga suri rumah yang merungut sekali sekala. Ya lah, manusia mana yang sabar sepanjang masa. Tetapi, berapa banyak kali kah rungutan itu keluar dibandingkan dengan jasa seorang suri rumah sepanjang hidupnya?
Apakah kita lelaki, suami, anak perlu marah atau terasa bila perempuan, isteri, ibu kita merungut atau sekali sekala meninggikan suara?
Pada saya, tidak. Sebab mereka telah melalui hari-hari dalam hidup mereka untuk kita. Saya ulang, untuk kita. Mereka habiskan 75% hidup mereka untuk ahli keluarga mereka. Sebab itu, saya ada  satu kisah hendak dikongsikan:
Satu hari, seorang lelaki pergi ke rumah Saidina Umar Al-Khattab. Dia hendak mengadu yang isterinya pada hari itu naik angin kepadanya. Dia merasakan bahawa, isterinya tidak patut bersikap demikian pada suami.
Sampai sahaja di pintu rumah Saidina Umar, dia mendengar isteri Saidina Umar memarahi Amirul Mu’minin itu. Lelaki itu terkejut. Lantas, dia pun berpatah balik, untuk pulang. Saidina Umar perasan akan kehadiran lelaki itu, terus memanggilnya semula.
“Wahai lelaki, apakah hajat kamu?”
“Aku ingin mengadu akan sikap isteriku yang memarahi aku, tetapi tidak sangka kau juga mempunyai masalah yang sama. Maka aku merasakan bahawa aku tidak patut mengadu kepadamu”
Saidina Umar tersenyum mendengar kata-kata lelaki itu. Dia pun berkata:
“Wahai lelaki, isteriku telah menjaga makan minumku, mendidik anak-anakku, dan mengurus rumahku sepanjang hidupnya. Maka apakah pantas untuk aku terasa apabila dia sekali sekala naik angin seperti hari ini?”
Lelaki itu senyap.
Lihat. Saidina Umar Al-Khattab yang terkenal garang dan tegas, tidak sedikit pun marah dengan isterinya yang melenting. Malah berkata sesuatu yang amat lembut untuk perempuan suri rumah.

Penutup: Bidadari Dunia, Berbanggalah.
Wahai suri rumah yang ada hari ini. Maka berbanggalah.
Saya menghargai anda. Mengkagumi anda. Malah Allah memuliakan anda. Maka didiklah anak-anak anda dengan didikan syurga, agar mereka menjadi manusia-manusia yang mencintai akhirat. Maka jagalah keluarga anda sejaga-jaganya, agar kalian nanti dapat berkumpul di syurga sana.
Terima kasih atas motivasi kesabarannya.
Semoga Allah redha dengan suri rumah-suri rumah yang tabah, yang cekal dan yang bersungguh-sungguh dalam menjaga keluarganya  untuk mentaati Allah, mentaati suaminya untuk memudahkan kerjanya kepada Allah, mendidik anaknya untuk membesar menjadi manusia yang Allah redha.
Sesungguhnya pada saya, sekiranya seorang perempuan itu mampu menjadi suri rumah yang baik, bukan sahaja mampu mengemas dan memasak, bahkan berusaha mendidik anak dan mendampingi suami ke jalan yang Allah SWT redhai, perempuan itulah bidadari.
Bidadari yang nyata membawa motivasi.
Dan bagi yang belum berkahwin, fahamilah realiti ini, tanggungjawab ini, dan binalah diri, untuk menjadi suri rumah yang merupakan bidadari.

Wednesday, January 11, 2012

saya terasa hati:((

siapa pun kita..
kecil besar
tinggi rendah
semua nya ada hati
hati sy yg kecil telah terusik
dengan sepatah kata-kata

kenapa kah kata-kata itu
diucapkan
di kala segala tenaga dan usaha telah sy curah kan
sy ikhlas me lakukan nya tanpa sebarang ganjaran
saya hanya..'SYMP'

oleh itu
berpikir lah sebelum berkata-kata
walau dgn sepatah perkataan
ia nya boleh membuatkan
orang lain terluka

terima kasih
atas ucapan itu

andai kata
saya yg sensitif
tersalah tafsir apa yg dikata-katakan itu
sy hanya manusia biasa yg punya sekeping hati kecil
untuk dijaga..bukan nya utk disakiti..

yang telah berlalu
adalah pengajaran
yg belum berlaku
jd kan ianya sempadan

melayan hati yg terluka
akan pulih dgn sendiri nya
akan dirawat sendiri

@______@

terapi palaing best
jom!!!!
soping henbeg:)))
kweng3x...

Monday, January 9, 2012

masi mencari2 new stok..





masi be pusing2 sna cni..
mencari stok henbeg baru..
x kesah la murah ka mahal ka..
mahal dlm erti kata lain mampu milik d tahap aku la..
ada brand ke tada brand ka..
yg penting hati manyak suka..

gbr d bwh la henbeg spjg thn 2010-2011..
kira ok la kan 2 thn pnya stok..

koleksi 2 thn..henbeg n wallet...bg urg lain myb lg byk koleksi dr nie...huhuhu 
yg nie semua sy beli tym sales shj..klu x sales..jgn hrp la sy mau beli...
kna bijak membeli..utk jimat cermat amalan mulia..hehehe
klu ikut ada lg yg sda d simpan ntah d mana...kc urg kali kan..
psl sy suda lupa semua tu..
yg d syg n d suka jak yg d simpan..
klu x suka bagus kc sedara mara kan...
dpt jgk pahala...:)

ini 2 beg  segala mala brg bole sumbat dlm..tp besa bw yg kicik tu saja..merangkap beg fail2 la:)
beg mcm tu hari tu aku nmpk masa d kl central..mak ai..mahal nya...
on9 sale pun aku nmpk mcm mahal..
cni KK murah nya...so jgn igt semua brg d kl lg murah dr d KK
yg size kicik tu ari aku beli 39.9 ja...yg bsr 49.90..mrah kan...
lps nie mau beli kaler lain lg..mau yg size medium...
skrg ada mcm2 kaler lg tu..ijau, pink purple,cuklat kuning..itam pn ada...


aku mau cari kwn yg nie...tp yg d mau sda abis...:(
laki aku ckp tu ..napa x beli tym tu jgk..
ok..ndak apa la..nnt abg beli kn ayg beg coach yaa:))))
bukak website tu...kc tingk laki..trus laki mcm mo fengsan...
hahahah...
lps tu kna la pandai memujuk...
kweng3x.....





ckp dgn laki ..
ayg mau hadiah henbeg coach..
harga murah2 saja..
laki ckp ok..
nnt  kc beli..
tngu duit  byk be lebi2..
jd..aku kna la tngu smpi duit  jd byk..
x apa la..suru laki ready2 sebagai hadiah befday la..
jimat duit laki ctu kan..
x pyh sedia hadiah befday...
lagi pun ok apa..ada 10 bln dr skrg..
jd laki terpaksa la akur dgn c bini yg x buli tingk henbeg lawa..
misti d mau..misti d beli jgk..pdhl henbeg masi byk lg buli d pakai
ini psl semua henbeg lawa2..
yg x lawa...duit nya jak bah:((
urmmmmmmmmm....
x apa la..
aku kumpul duit ckit2 lah..
aku kan keja..
apa salah nya membeli brg utk kepuasan diri sndiri..
sebagai ganjaran penat lelah kta be kerja...
bukan merajuk sm laki..
tp sian sm laki...
tp klu laki sayang bini..
bini lagi syg laki...
muaaaahahahah...luv 10x...

hahaha...
sila jgn tiru amalan ini..
sungguh teda baik sebagai contoh...
@____@

Friday, January 6, 2012

biar gambar yg berkata-kata...

macam lama sda blog aku teda gambar kan...
tau la..klu blog teda gambar2 nie..
komfem org boring baca kan..
profil pics pun suda lama ndak be tukar..
gbr tu tym aku size 'xs' skrg aku sda size 's'..:p



jadik...sila tatap gambar2 di bawah...


koleksi gambar peribadi banyak...


tapi aku malas mengaplot...

tnggu lagi 2-3 wiks...

komfem blog aku byk gambar ..

pasal aku sda ada pembantu rumah..

jadik ada lag byk ckit masa mengadap komputer...

tp tetap jgk kna kontrol masa utk be tenet..

psl last yr result exam anak2 x bagus..

tahun nie kena kaver balik semua

kekurangan & kelebihan tahun lepas...

insyaallah


'

'


'



'




pengajaran d sini..
klu pigi zoo..
jangan sekali-kali..
mintak snap gambar kenang-kenangan bersama binatang nie...
klu tidak...
terpaksa la terima hakikat sebenar nya..

^_____^

positip thinking...ini adalah kemera trick...zoom depan..blkg kc kicik..
heheheh


yg nie...
sama mcm peribahasa..
kera d utan d susu kan..
anak d rmh di biar kelaparan..
yg ini..
biar anjing d dukung..
anak suruh jalan kaki sendiri..
sian budak tu mcm menangis jak mintak dukung...



aik...alang kah pompuan nie #@%$!(*&..nasib baik bkn d negara kta



jangan salah anggap..
saya bukan juling..



geram nya aku lalat nie...sian baby comel nie..






ini khusus kepada
para pisbuking tegar...

sila lah jgn tiru aksi ini..

konsentret ka tu melepas..klu sambil2 ber picbuk...



amacam..
release jgk tensen kan..
bila melayan gambar2 mcm nie..
sy byk terima email2 gambar lucu & pelik2 & cantik..
terima kasih la kpd pengirim yg tidak sy kenali tu..

betul serius
aku ndak kenal sepa pnya email add yg selalu kirim aku gbr2..
sib baik kirim gbr2 yg bagus2..
klu kirim gbr x bagus..
atau kirim virus..
abis la email aku musnah semua...


^________________6

Thursday, January 5, 2012

sdg menyesuaikan diri dgn new maid..

aku kan sda ada new maid..
tp ndak sure akan terus jd maid aku or teda..
psl dia masi lg dlm proses percubaan...
ingat keja d opi sjak kah ada temph percubaan..
jd maid pun mau jgk testing2 dlu..

so far so good ..
ada la ckit2 yg masi x menyedapkan hati...
tp ssh jgk mau kc tegas2 n garang..
psl nie kali maid aku sda berumur..
jd klu ambk urg tua nie..even dia tu bkn bangsa kta..
tp still ada rasa hormat n kesian aku sm urg tua..
pelan2 la dlu kan..

cuma tu la mcm yg 1st dlu aku kc tau..
prob aku skrg dia tu non saja..

satu habit dia yg aku teda suka..
bla dia lps mkn..misti be jam2 la aku dgr mulut dia ada bunyi..
bunyi be decit2..mcm kc kurik2 taik gigit dlm mulut..
ndak kan psl itu aku mau tegur kan...
jd trpaksa la aku terima hakikat..
sabar jak dlu..
besa aku test power maid nie..
dlm 2 wiks jgk..baru aku p urus permit nya segala..

klu teda pn aku extend dlu pas perjalanan dia tu..
kira expert sda aku urus pekerja asing nie..
sepa2 mau upah aku jd ejen no hal pnya..
hehehe..ok bye:)

Wednesday, January 4, 2012

bermula episod baru dlm 2012...

arinie start sda skulah..
smlm anak2 kna paksa tidur awal..
spy buli bgn awal..psl bisuk jln komfem jem gilak..
tp last2 yg lmbt c mama n c bapak jgk...hehehe...

arini..mcm besa..
sy urus satu anak..
asben urus satu urg..
wlpn sy masi cuti..
tp tu asben tatap mau jgk urus anak2 nya..
semangat pla c beliau nie..
siap bwk kemera bsr lg..hehehe
laki aku...mmg jiwang karat..romantis gitew..
klu bini nya...ganazzzzzzzzzzzzzzz.....
tp dlm hati ada taman syurgawi..
kalah taman negara..kalah taman bunga...

aku urus c kakak..
asben urus c adik..
drive dgn hati yg hepi..yeayyyyyyyyyy...
anak start skulah..bermula cabaran kejar mengejar masa d jln raya..
urusan c adik..asben ckp so far so good..
so..janji dgn asben lps kta urus anak2..
kta p mkn nasi dagang d restoren d langkuas d sembulan..

lps aku kc masuk c kakak dlm kelas darjah 3..
dia skulah agama d madrasah masjid bandaraya..
aku pn jln lah kuar ..p kereta..say hi2 bye2..
peluk2 salam2...
tp baru mau tekan alarm kereta..
ada plk c kakak panggil dr blkg ..
memeluk..."kakak mau mama"...sob3x...
drama air mata bermula...
aik....heran jgk aku...since umur 5 tahun masuk kindie smpi darjah 2..aku antar skulah ok saja...ndak prna pn nangis..tup tup...darjah tiga plk..anak aku meraung2 bla aku kc tgl d skulah slps cuti pjg...
mula kesian la jgk kan...anduk bh...sayang2 bucuk2 mama...aku kc pujuk2...peluk2 bw masuk kelas balik..duduk la aku d skulah tu dkt 1 jam jgk..psl bla aku mau blk jak dia kuar lari mengejar...aku pun last naik geram...mcm ndak logik plk anak aku be cenggeng masuk darjah 3...uztad n ustazah tlg2 pujuk pun x masuk jgk...last2 aku kc tgl saja...tp tym tu mmg dia menangis meraung2 sda tu..tutup mulut pakai sapu tgn...
dgn hati yg sedih n menyesal..aku paksa jak diri kc tgl dia d ctu...laki pun sda kol2...kelaparan..

slps mkn d langkuas tu..
sempat lg aku p segama kk..'beli udng sekulah...
tambah stok..tdg lama nmpk lusuh sda..
n sempat jgk aku beli tdg utk aku..pdhl tdg dlm almari tu..
ada lg yg blm prna pakai..heheheh..pompuan kan gtu la bh..
lps tu p mexico tailor...ambik baju korporat yg d oter..
lps tu p hsbc...

siap kelam kabut semua tu..
cpt drive p masjid bandaraya..
takut anak aku masi lg meraung2 d ctu..
budak keluar jam 10.30..
aku smpi sna ngam2 bdk baru keluar..
sekali aku tingk anak aku..
doiiii...........bah..bukan main hepi lagik dia be lari2...
hampeh tul anak aku nie tau..
dramatik betul...
td bkn main lg menangis..
tym balik...ketawa2 sda...
terus senang hati aku..
psl bisuk no prob la nnt...

lps tu..mcm besa..
rutin tukar baju skulah s.k dlm kereta saja..
mcm biasa jgk..sna jln sk st agnes..tym2 mcm nie..
jem gilak bh...
besa la tu..
d sna tu kan byk skulah..
jd terpaksa la menerima hakikat ke-jem-an jln d ctu...
kpd parents2 yg ada anak skulah d ctu..d harap sm2 la kta bersabar...
drive dgn hati yg tabah..klu ndak mau jem..
dtg awal2...klu dtg lambat..sabar2 jak dlu..
skulah tu tatap ctu ndak jgk lari p mana...

ok la ful stop...bye..:)

Tuesday, January 3, 2012

2012..

salam..
hepi new yr..
since dr 1hb lg..balik2 sda mo type n3 new yr..
tp blk2 jg kna kensel..
mood mengapdet tara la...
wlpn aku cuti since 27hb tu..smpi bisuk still cuti lg tau..
tp mcm bizi sgt2 aku..penat jgn ckp lg lah..
mana penat be jln..
penat kerja rmh tangga ..
poket aku pun penat jgk tau..
bla aku cuti..rajin la aku be jln..
itu napsu ssh mo kontrol..
ada saja mo d beli..
rasa2 ini bln gaji awal la bh kan..psl mau chinese new yr kn...
hehehe..keja pn blm..sda igt gaji...hahaha


azam thn baru..
byk sekali..
tp biar la aku ja yg tau apa aku mau..
azam n wishlist bg aku beza tau..hehehe
azam bg aku dlm bentuk perbuatan..
wishlist..adalah senarai brg2 yg aku mau beli..
atau aku mau ..wat ever la..
itu list byk owh...nnt la aku kc list..

yg bes..d awal thn nie..
tba2 aku dpt maid..hehehe..
tedapyh2 aku cari..
sendiri dtg rmh mau keja..
org nya ok..ketegori makcik2..
tp bodi masi mantap..
keja pn sgt ok..
komunikasi sm aku pn ok..
tp satu ja prob aku d cni...
dia tu non-muslim..
bangsa om/timur..
bangsa dia urg nie..
mmg bgs yg btl nya..
klu keja..sgt setia dgn majikan..
n urg yg jujur n amanah..
mcm maid part tym aku b4 nie la..
kunci kc tgl jak sm dia..
dia masuk rmh sndiri2 wit out sepa2 tingk..
tp teda prna aku ilang brg..
pdhl prna jg duit2 or brg kemas aku be ampai2..

aku masi dlm proses testing dlu nie maid..
aku sdg pikir2 la mau ambik ka teda..
dia nie buli jgk ful tym sm aku..
atau dia buli jgk ulang alik..
dtg pagi blk ptg..slps aku smpi rmh..
tp gaji tatap sm..pass nya mmg mau d jamin jgk..

bla memikir kan ssh nya dpt maid skrg..
n memikir kan kesusahan aku wit out maid..
mcm aku mau jak nie om..
tp masi lg d pikir la..

@____@


lain2 yg aku mau d awal 2012 nie..
ada lah new henbeg..
menyesal aku ndak beli tu hari..
aku sda terpikat sm henbeg d gues..
tp psl aku tamahak..aku d tr byg2 sales gues d suria kk..
jd aku kc tangguh dlu la beli..

masa d 1borneo ..
aku rembat wallet nya jak dlu..
dlm hati mau beli henbeg nya d suria kk..
ole kerna aku bz soping brg skul..
aku kc tangguh tu niat..
sekali aku mau beli tu henbeg..
teda stok sda design yg aku mau...
T____T
aku mau kc macthing sm wallet aku...
tp nah...abis sda..design yg tgl bg aku mcm bidak ja..
huhuhu...
d suria kk ..sda bkk..butik coach..wow..bes nya
apa lg..bsr la napsu kunu..
mau p mmbeli...
balik2 sda intai2 d intenet..tp masi ragu2 mau beli..
mau jgk tingk n pigang2 baru konfeden mau beli..
sekali aku pigi itu butik td...
adoinaaaaaaaaaa....harga nya..sgt2 la 'murah'...
teda sales lg tu...yg d kc clearance stok..
yg bidak2 plk...
sedih nya...
dlm hati tr niat sda mau beli on9...
tp mcm x berbaloi plk kn..
psl harga nya tu..buli dpt 2 or 3 henbeg gues..
carlo rino pnya henbeg mcm kureng pla peten nya skrg..
mcm ter suka sm gues sda..
last yr..prna terbeli 1 set henbeg n wallet..beli yg sales pnya la..
mcmpuas hati plk pakai..
tu la psl mau beli lg..
tp..yg d berkenan..abis plk...
bkn niat mau menunjuk2...
tp sda lumrah jd pompuan..
teda buli d pisah kan dr henbeg...
itu laki pn x larat sda mau bising...
heheheh....
mcm satu kepuasan plk bla dpt henbeg yg d sukai..
kdg aku beli henbeg...x semeti nya yg ada brand..
yg teda brand pn aku beli jgk..
asal kan aku suka n cantik..
prna aku beli henbeg harga 29.90..
semua urg igt itu beg mahal...
smpi kan igt harga nya ratus2 pla...
utk ber pesen teda semesti nya harga yg mahal2...
klu pandai memilih yg murah atau yg teda brand
pn buli nmpk ekslusif n elegan..

ok la ful stop...