Tuesday, May 31, 2011

holiday mood..

salam..
bizi nya sy..
24hb-27hb mei ada kursus..
27hb-29hb mei...
bizi soping moping..
ngeeeeeeeeeee:p
abis koyak rabak poket aku...
sepa suruh..teda urg suruh kan3x..
so..tanggung lah sendiri..huhuhu..


ekceli ndak perna aku kc tgl anak2 n laki lama2 mcm nie..
klu aoutstation keja kah..kursus kah..
d mana2 jua..hati tu misti mo cpt2 jak blk rmh..
rindu bangat dgn anak2 ..apa lagik sama laki..opkos lah rindu sgt2..
biar pun tidur d hotel yg klas2..tanpa pelukan laki terchinta..
tatap jugak tidur aku ndak nyaman..


blk dr kihil..
mood soping tukar jd mimpi ngeri..
bila aku smpi rmh..tingk rmh aku mcm tongkang pecah..
adoina...ndak buli tahan hati aku tingk rmh aku mcm tu..
sgt2 lah be hamburan sana cni..
kain baju ndak be lipat..
kain2 kotor be bakul2..
lantai melekit..
dapur ntah mcm apa suda rupa nya..
dlm esbok lagik lah bikin kesian..

aku smpi ahad mlm..dlm jam 10 lebi smpi rmh..
penat sgt2..jd langsung kc biar jak rmh ku mcm taik..
bisuk bangun..semua kelaparan..mau masak2.. malas plk..
jadik siap2 semua..p cari mkn dulu d luar..
tp lps mkn..p jln2 plk lagik..
smpt jgk la meyoping lagik..
ptg baru blk rmh..lps mkn ikan bakar d pasar filipin..
p mkn ikan bakar ayam laut..nyum3x..
n ulam rumpai laut...nyum3x..

misi mengemas rmh start mlm smlm..smpi lah skrg..
arini rmh suda cantik..clean n clear..tip top..
tp cuci kain n lipat kain blm abis..
iron baju lagik lah bikin malas...
aduina ..ini lah malas nya aku bla teda maid..
aku ada maid part tym..si om..tp dia punya keraja..
sgt2 lah hampeh...ndak tau lah apa sija yg dia buat..
mcm bersih lg aku buat keja..
lipat kain ndak pandai..iron baju..smpi hangus..
baju keja aku yg lawa n jahit upah nya rm160 suda be lubang...
sakit nya hati ku..tp smpi skrg dia buat ndak tau saja..
kc tau aku pun teda..lps nie aku ndak mau lah lg c om nie..
buang karan jak aku ambik dia keja..
sgt2 membuang masa n duit aku..



bisuk our annibesri yg ke-10.so bisuk planning mo g hanimun wit de kids..
p mana???????????
ndak tau lagik...hehehe





ok lah bye2..mau lipat kain dulu aku ah..^______^

Monday, May 23, 2011

AKU OUTSTATION LAGIK...;(

SALAM..
SGT LA BZ..
SMPI KN TEDA MASA MMBUKAK BLOG..
MLM NIE BARU TERBUKAK..
TU PUN X TAU MAU TULIS APA..
IDEA BYK..TP MASA TEDA..
BESUK..AKU G OUTSTATION LAGIK..
SMPI 29HB..
AKU AKN BERADA D KIHIL..
HOTEL DYNASTY, JALAN IPOH..
BYE..

Friday, May 20, 2011

Kisah Ajis si kaki pancing

salam..

aku kan selalu dpt email dr seseorg yg aku ndak kenal..
n aku heran jgk dr mn dia dpt email add aku..
tp yg selalu dia email adalah gbr2 yg bes2.. n cerita yg bes jgk..
gbr2 yg bes adlh gbr2 unik..nnt ada masa n mood aku bt kn n3 d cni lah..

*********************************************************************************
Ajis memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi, kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, ajis mesti pi try mancing kat situ.

Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Ajis terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan.

Tengahari tu, Ajis dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Ajis masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Ajis bernyanyi riang, jauh jugak nak kekampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat plak solat Asar.

tak lama kemudian Ajis nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu.

Ajis segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.

Masa Ajis di rakaat yg kedua, Ajis tiba-tiba terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, “Hish, sapa pulak yg gelak2 tu?” bisik hati Ajis, setiap kali Ajis sujud, Ajis terasa kepala & tengkuknya berat dr biasa, Ajis tak sedap hati, ni surau tinggal ker, sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni.

Sedaya-upaya Ajis tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.

Syukur, Ajis dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Ajis meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Ajis tersedar.

hehehe.rupa-rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang, patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Ajis sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

Terus Ajis blah macam tu ajer, tak jadi pi memancing, dia pusing balik, sembahyang Asar kat rumah sendiri sajalah jawabnya...

****************************************************************

dan aku mmg ketawa slps membaca nya..hahahaha..
buli imagine bah tu..mcm mn..
^_____^
 

Wednesday, May 18, 2011

diari bulan mei..

salam..

bln mei nie..
mcm2 berlaku dlm life aku..
tp dun wori..
aku tetap mcm dulu2 jgk..
semakin angun n cantiq..
hehehe..ngeeeeeee..;p
semakin bahagia dan bahagia..
seolah2..hari2 yg d lalui..
adalah seperti saat2 aku sdg hangat memadu chinta dgn sang kekasih..
hehehe..kembang kuncup si boipren klu baca ...:p

apa2 pun..
usia semakin meningkat..
masa berlalu tanpa mau bertangguh walau sesaat pun..
tahun 2011 telah separuh jalan di lalui..
seperti baru kemarin new year..

skrg suda ramai yg pikir utk bikin baju raya..
tp aku blm plan apa2 lagik..
kebizian yg melanda..dgn keja opis n keja rmh
kepenatan dgn urusan rumah tangga ku..
setelah "maid terchinta ku" angkat kaki..
membuat kan rutin harian ku telah berputar 360 darjah..
sori lah kan..aku mmg spesis housewife yg perlu ada pembantu..
aku bkn nya pemalas..tp aku se org ygrajin bangat..
smpi kan perlu ada pembantu .. hehehehe

bln mei nie..
sekali lagi aku kena outstation...
owh..sgt2 sedih dlm gumbira..
sedih psl terpaksa tingal kan anak2 n laki..
tanpa ada sesepa yg sudi menemani mereka..
huhuhu..mak aku skrg bizi dgn urusan sedar mara mo kawin..
jd ndak buli dtg rmh aku kc kwn dia org..
mintak tlg ipar pun teda sepa yg free..
mau teda mau..sian lah dia org nie..
lagi lah hati aku ndak senang mo p sana kan..
tp yg gumbira nya..
aku akn outstation g kihil..
aku ada kursus bah..tu la psl..
kursus tu d buat d hotel dkt jln ipoh..
dkt dgn jalan tar..
jadik..opkos lah aku gumbira..
soping mari lah aku nnt..
heheheh..mcm lah duit byk..
toinkkkkkkkkkk...trus jatuh semangat aku...

jadik dari 24hb til 29hb aku teda d kk..
slps tu aku sambung cuti..
6hb june baru masuk opis..
bes kan..lps tu aku outstation lagik..
myb akn pigi labuan n sandakan..
planning tu akn d buat dlm cuti skul..
harap2 berjalan dgn lancar..
psl susah hati lah aku kc tgl anak2 n laki..
slps tu ..akn outstation lagik..
27hb-30hb june..aku p sarawak..yeayyyyyy..
ikan masin terubuk akn aku borong..
hari2 lah guring ikan masin lps tu..

nmpk mcm bes kan..
tp sebenarnya..
aku sedih n susah hati..T__T


duhai hati ..
jgn lah ko bersedih lagi..
T___T

Tuesday, May 17, 2011

nyamuk..

ngenggggggg...ngunggggggggggggggggg....ngennnnnnnnnnnnnngggggggggggggg...
jgn pelik..yg nie ada lah bunyi pelik..nyamuk yg sesat..
ntah lah mcm mana aku ndak sedar..
buli2 ada nyamuk menyelinap masuk...
nasib baik aku mmg ready2..dgn shieldtox..
apa lagik..ndak payah tunggu lama..
aku spray jak..puas2...
suh..suh...soh..soh..
pigi main jauh2 nyamuk...
jgn main dkt2 cni..
awas..klu aku spray..
aku ndak tunggu ko mati kena spray..
aku suka penyet2..nyamuk2..yg sdg mabuk2..
lepas kena spray...

fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
legaaaaaaaaaaaaa................
nyamuk suda mati...

kejutan yg membahagiakan..

salam..
lately nie..
byk kejadian yg mn jadi kn aku tmbh bz..

life nie mmg mcm roda..
sentiasa akn melalui pelbagai jenis jalan..
kdg jalan tu lurus cantik beraspal..
kdg jalan tu berliku..be simpang siur..
kdg jumpa jalan yg byk lubang nya..
kdg jumpa jalan yg  teda ber aspal..
atau jalan tu telah rusak aspal nya..

tapi semua tu..
bkn lah halangan utk kita terus menghadapi hari2 yg mendatang..
semua tu sebenarnya akan tmbh menjadi kan diri kita lebi matang..
terima kasih lah terhadap halangan dan dugaan yg melanda..
sesungguhnya..Allah masih sayang kan aku sebagai hambaNYA..
sebab tu lah diturunkan halangan dan dugaan  sebagai peringatan..
supaya aku teda lalai dan leka..
dgn duniawi..

kebahagiaan yg d cari2 sebenarnya..
suda ada dlm tangan kita..
cuma kita kdg lupa dan teda sedar ...

dgn halangan dan dugaan yg melanda..
baru lah kita sedar bhw..
kita telah lalai dan leka..

disebabkan sentiasa tidur lena bersama mimpi yg indah ..
di buai dgn hamparan tilam yg empuk..
sentiasa tidur lena d sebelah org yg tersayang..
membuat kan kita lupa dgn kewujudan mimpi ngeri..
setelah mengalami nya baru lah kita sedar..
jgn biar kan diri sendiri enak di buai tidur lena yg panjang..

bila aku terkejut dari mimpi ngeri itu..
seperti satu rahmat..
yang amat besar buat diriku..
teda terungkap dgn kata-kata..
teda terluah dgn perkataan..

syukur alhamdulillah..
cahaya kebahagiaan itu terpancar indah..
di segenap ruang hidup ini..

Saturday, May 14, 2011

kaca

hati yg tercalar..
umpama kaca yg pecah..
di cantum kan semula..
tp tetap nmpk kesan yg pecah..

jangan kacau..

apa sebenar nya yg d mau..
apa tujuan sebenar nya..
kenapa ????????

ibarat air dlm besen yg penuh..
tiba2 air di dalam bekas itu tumpah..
air tu berkocak dgn kencang..

kenapa air tu bole tumpah..
siapa kah yg membuat air tumpah..
siapa kah yg mengoncang besen itu..
sehingga air itu ber kocak..

jangan kacau air dlm besen tu..
biar kan air tu penuh d ctu..
air tu adalah kepunyaan saya..

setelah sekian lama besen air tu d ctu..
jgn lah ia d kacau..
besen air tu milik sy..
susah payah sy menjaga dan menyedia kan nya..
besen tu mmg cantik..mmg menarik..
tapi jgn lah d kacau besen air sy tu..
air dan besen air  tu..adalah milik sy..

air dlm besen tu telah tumpah sedikit..
tapi sy masih boleh tambah air yg tumpah itu..
dan akan sy lap air2 yg ber tumpahan itu..
pergi lah main jauh2..
jgn berada dekat dgn air dlm besen air tu..
AIR DAN BESEN AIR TU ADALAH MILIK SAYA..

p/s..besen sy tu teda d jual d mana2..hanya sy shj yg ada besen air itu..ianya d buat dr bahan yg sgt mahal..tidak ternilai d pasaran dunia...

Thursday, May 12, 2011

prestasi anak merosot..

semalam..balik keja..sengaja singgah inanam jap..
kira ctu lah atm mesin yg dkt..
aku mo singgah..
mula2 tu p singgah shel kg likas..
sekali nya mesin rusak plk..
ngam2 singgah inanam..
trus la p mkn roti nan..d restoran taliban..
mcm lama suda ndak p mkn ctu..
b4 g ctu..ajak sekali laki n anak..
kami p keja kn keta lain2..
blk sy ambik c adik..
asben ambik c kakak..
lps siap mkn..
dlm jam 6 lebi ckit lah..
kelam kabut blk rmh..
anak2 mo mengaji lagi..
my asben nie..jaga betul anak2 nya pnya kelas mengaji..

lps anak2 balik dr kelas mengaji..
my asben cek..beg c kakak..
paper exam suda dpt..
tp sgt dukacita..
bla tingk markah sains nya hanya 57%..
sgt2 merosot betul prestasi c kakak ..
lately nie..KENAPA KAH???
sy pn jd  panas..mmg lah hari skrg tgh panas..
tmbh lg panas..
subjek lain pun markah x cantik..
sume average dlm 70% shj..
b4 nie markah dia selalu 80% above..
mmg lately nie..dia suka main..
malas belajar..penakut sgt..
bkn nya dia mau duduk seorg2 dlm bilik nya tuk bljr..
sikit2 nangis..sikit merengek..
adoina..naik trus tekanan darah aku klu ini mcm..
mmg lah kdg aku bz teda masa mo kc kwn dia bljr..
tp mcm mn jgk..aku kn sibuk dgn keja rmh tangga..
my asben pun ada jgk tingk2 dia bljr..
selalu jgk pantau dia belajar..
tp ada masa mmg my asben x larat mo ajar anak2 selalu..
al-maklum klu hari2 tertentu tu..my asben blk dr spital kdg dia ok..kdg tu weak..
sian jgk kan..dats y lah..aku perlu kan pembantu dlm rmh..
bila tingk prestasi anak mcm tu..trus buat post mortem dgn my asben..
n trus aku automatik..dlm kepala mo cari pembantu secepat yg boleh..

urmmmmmmmmmmmmmmm...................^_^

Wednesday, May 11, 2011

Cara mengatasi marah dalam Islam ialah:

imfo d perolehi darihttp://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0511&pub=Utusan_Malaysia&sec=Keluarga&pg=ke_02.htm

Cara mengatasi marah dalam Islam ialah:

* Mengubah Posisi. Rasulullah SAW bersabda: "Apabila salah seorang di antara kamu marah dan ketika itu ia dalam kedudukan berdiri, maka hendaklah ia duduk. Kerana hal itu akan menghilangkan marahnya. Dan kalau tidak, maka hendaklah ia berbaring." (Riwayat Muslim)

* Berwuduk. Rasulullah SAW bersabda: "Marah itu datangnya daripada syaitan dan syaitan itu diciptakan daripada api, sedangkan api itu hanya dipadamkan dengan air. Oleh itu apabila salah seorang di antara kamu marah, maka hendaklah ia berwuduk." (Hadis Riwayat Abi Daud).

mcm mana plk mengatasi feeling bila d marah oleh org2 yg cpt naik hangin nie..
klu sy..bagus diam2 sahaja kan..tp dlm hati Tuhan shj yg tau betapa sakit nya n geram nya..
pindik cerita sabar la kunun2..tp semua urg ada jgk tahap kesabaran nya kan..^_^

* Minum air.

* Mendiamkan diri ketika marah.

* Berlindung kepada Allah daripada syaitan.

* Meluahkan perasaan dan masalah dalam keadaan masa dan tempat sesuai.

* Berfikiran positif.

* Belajar menyampaikan kemarahan secara positif dan terhormat. Elakkan daripada memekik atau bertindak garang.

* Bawa bertenang seperti menarik nafas.

* Senyum kerana senyuman mampu meredakan tekanan.

Tuesday, May 10, 2011

Pantang Larang Pemakanan Bagi Pengidap Kanser.

Pantang Larang Pemakanan Bagi Pengidap Kanser.

info ini d perolehi dari http://cancer-b17.blogspot.com/

1) Dinasihatkan supaya jangan makan nasi sebelum jam 12.00 tengahari. Ianya dapat di tukar kepada gula melalui sistem badan kita. (Gula mempunyai kandungan PH5; merupakan persekitaran yang sesuai untuk kanser merebak).

2) Gula – Pemanis tiruan bukan pengganti yang baik. Pengganti yang lebih baik ialah madu asli gunakan madu sebagai gantian

3) Produk tenusu seperti keju, susu segar, mentega & lain-lain
Susu membuat tubuh menghasilkan mucus/lendir terutamanya di trek usus perut. Sel kanser memakan mukus. Bertukarlah kepada susu soya tanpa gula.

4) Seafood : seperti ketam, sotong & udang. Gamat juga tidak digalakkan (makanan ini dapat menyuburkan sel kanser)

5) Minuman : Kopi, teh, minuman bercoklat (ini akan membuat sel kanser lebih cepat merebak)

6) Daging merah wajib di elakkan terutama daging lembu, kambing, unta, rusa & khinzir. Sisa daging yang tertinggal di dalam usus akan menghasilkan asid.

7) Sayur & buah-buahan “bergetah & berangin” seperti nangka, cempedak, sukun & kundur (menyebabkan kesakitan & berdenyut)

8) Ikan bersisik seperti ikan haruan, ikan merah, ikan gelama & sebarang jenis ikan yang bersisik.

Contoh ikan tidak bersisik yang boleh dimakan, seperti ikan tongkol, ikan yu, Ikan salmon, Ikan kembung, ikan keli, ikan patin & lain-lain (Ikan yang tidak mempunyai sisik & berada di laut dalam di percayai mempunyai kandungan Omega 3 yang sangat tinggi, Omega 3 merupakan anti kanser).

9) Makanan segera & sebarang produk dalam tin: seperti ikan sardin, buah laici & jagung dalam tin, minuman bergas serta sebarang produk yang mengandungi bahan pengawet.

10) Makanan berjeruk, ikan masin, telor masin, budu, belacan tidak digalakkan untuk dimakan.

11) Makanan yang dipanggang & di bakar seperti sate, ikan bakar, daging bakar, ikan panggang & lain-lain harus di elakkan kerana makanan tersebut mengandungi kandungan karbon yang tinggi.

12) Sayuran & buah-buahan seperti kobis, tembikai, timun, nangka, lobak putih (sebarang sayur yang berwarna putih, cendawan)
 
 

Monday, May 9, 2011

anak2 skrg hidup dlm kesenangan..

lately nie..
mcm aku teda kesempatan mo menulis d cni..
idea kdg byk mencurah2..
tp tym tu aku sdg bz d dapur..
sdg menyuci kain d luar..

misti ada yg buhsan suda baca..
bla aku selalu merungut psl prob teda maid nie..
iya bah..mmg aku terasa sgt susah nya my life bla teda maid..
aku suka kn keselesaan..bkn nya aku malas..
bkn jgk psl aku besa ber maid dr aku kecik2..
aku mmg besa hidup susah dr kecik..
tp skrg aku perlu kn maid utk keselesaan hidup bersama anak2 n somi..

anak2 skrg lahir2 jak hidup dlm kesenangan..
teda mcm aku atau ada jgk lah urg2 lain jgk mcm aku..
aku te pikir mcm nie..psl smlm aku iron baju skul anak2 aku..
adoina...byk nya baju skul anak2 aku..
lebi dr utk pakai seminggu..
kasut skulah pun byk..stokin skulah pun byk..
bagus nya anak2 skrg..
hidup dlm kesenangan..
semua ibu bapa d dunia ini mau kan yg terbaik utk anak2 nya kan..
ia nya bergantung kpd kemampuan sahaja...


dulu2 zaman aku skulah2..masa primary skul..
baju skulah ada satu saja..
balik dr skul trus my mum cuci kan..utk pakai bsuk lg..
gtu lah hari2 rutin my mum..sian kan..
prna jgk aku pakai baju skulah..
pinafor tu..yg kna sambung dgn kain baru d bwh nya..
sbb suda pindik..jd sambung dgn lebihan kain lain..
yg sama kaler lah dark blue..
klu aku igt..zaman2 aku skulah dulu sedih jugak..
kasut skulah aku dulu pn satu utk pagi..satu utk ptg..
prna jgk kasut skulah aku yg suda nipis tapak nya..
bla masuk tandas..baru perasan..psl stokin aku basah..
masuk air dr tapak nya yg suda be lubang..
aku dulu jenis ndak demand..ndak pandai pun mo demand2..
apa yg ada itu lah aku pakai..
stokin pun prna jgk yg suda ilang getah nya..
spy ndak te turun..aku taruk getah ikat sayur tu..d atas nya..

tp aku heran plk napa tym zaman adik2 aku skul..
baju2 n kasut dia urg nmpk cantik2 dr aku..
tym tu aku tingk..dia urg pandai suda demand2..
n apa dia org mo mcm sume kna ikut..
aku pn ndak igt lg..psl lps form 3..aku masuk asrama penuh d labuan..
apa2 jd d rmh ..aku ndak suda nmpk..
tp se igt aku..masa aku form 3..my mum start suda jual kuih2..
myb start dr situ..life famili aku suda senang dr zaman aku primary skul...

dulu2 masa primry skul..aku pnya blnja skulah 30 sen saja..
tp  harga mknn d kantin skulah dulu2..murah..
mee 10 sen pun masi ada..skrg mee d skulah anak aku..
paling murah harga 50 sen..besar nya sm mcm mee yg harga 10 sen tym aku skul dlu..

anak aku p skul..blnja 4-6 rgt sehari..
blm masuk lg..klu aku bwk singgah mkn d restoran..
atau singgah g kedai runcit dkt2 skulah tu..
purata dlm rm10 lah sehari blnja dia..
tingk lah..betapa senang nya life anak2 zaman skrg..
aku risau nnt anak2 aku ndak tau erti kesusahan dlm hidup..
wlpn aku teda jgk lah mengasi dia urg mcm2..
tp banding dgn life aku zaman kanak2..sgt2 lah berbeza..
dr pakaian..smpi kan makanan..

Friday, May 6, 2011

hepi mother days..

dulu2 masa zaman sy kecik2..
hari ibu nie..teda prna lah d sambut..
mcm langsung teda sedar pn..
ada hari ibu..
sian kan..

bla suda keja baru lah sedar..
akan ada nya hari ibu..
tp mo sambut meriah2 tu..
mcm teda plk jgk..
mcm teda biasa buat atau malu2 mo buat..
sama jgk mcm sambutan besday..
dr kecik teda prna ada sambutan besday..
al-maklum lah..adik bradik ramai..
bapak keja gaji x besar..mama aku plk ndak keja..
dats y lah..x prna pn buat besday tuk sepa2..

bla ada anak ..
rasa terharu sangat bila..
anak aku pandai kc gift sempena hari ibu..
biar pun kdg rasa mcm lucu jgk..
psl..mcm yg baru2 nie..
dia ckp terus terang mo mintak duit blnja skul xtra..
psl mo beli gift sempena mothers days..
x kesah lah bah kan..budak2 nie mmg lurus hati dia urg..

last yr masa dia primary 1..
bkin kesian jgk..
kira dia mo bg surprise bg gift mothers days..
yg skulah nya jual..dia mintak duit dr bapak dia..
so sy x tau lah kan..
tp masa ambik dia dr skul..
kebetulan kami guna satu keta ptg tu..
masuk2 jak dia dlm keta..
dui bah..terus dia menangis..terisak2..
sgt2 sedih..mcm dia tahan2 suda tangisan dia tu dr tadi lagik..
aku pun heran napa dia nangis..
dia cuma ckp.."pa..ilang hadiah tu"..hukhukhuk..
trus nangis raung2 dlm keta..
mmg dia sedih sgt2 ptg tu..
rupa2 nya ptg tu dia mo bg surprise
tp gift tu ilang dr beg nya..kena kidnap ntah oleh sepa..
sian jgk kan..terus aku kc duit lg spy bole beli lg sekali..
biar pun gift tu kecik shj..tp amat bernilai buat anak aku..
terharu sgt..bla anak2 tahu menghargai kasih syg ibu  nya..

jd..kpd kita yg masi ada mak bapak..
kasihi lah mereka selagi mereka masih ada..
setiap masa dan setiap detik..
bg aku hari ibu ada lah setiap hari..
tiada hari yg terkecuali..
kepada anak2 yg teda ibu..
misti dia urg rasa sgt kilan..
bla teda suda ibu utk d kasihi..

selamat hari ibu..
buat mama ku yg bernama..SALAMAH BINTI LUDDIN...

Thursday, May 5, 2011

DURIAN HARGA RM23.00


dr last wik slg mengidam mkn durian..
asyik2 tergendala jak planning last2 minit..
semenjak 2 menjak teda maid in da house..
amat2 lah sukar tuk ber poya2..trutama sekali wiks day..
klu wiks n..lagik la aku bz dgn keja2 rmh tangga ku..
besa lah kan keja rmh mana pandai abis..
siap satu keja..ada lagik keja lain mo d buat..
dan begitu lah rutin nya life yg suda ada rmh n tangga nya..

last wiks n tu ari minggu mlm aku p jln segama..
cari durin dlm jm 8 lebi ..sekali nya..
abis plk..masa lalu dlm jm 6 lebi tu nmpk lg lori n durian2 nya tu..
sekali aku mo p makan..lori n durian2 nya tu pun suda teda..
huhuhu..sia2 pun2 jak lah aku mlm tu..

tp ada plk my rezeki kemarin..
my adik beli kan durian..
ekceli anak nya yg mintak beli kn..
singgah rmh aku p mkn sm2..
tapi..alahai..sian nya..sedih lah amat2..
dia beli sebijik cuma..
tp asal jgn kempunan aku pun mkn jak lah bersama..
nasib lah anak2 aku ndak pandai mkn durian..
hehehehe..

gambar d atas adalah durian yg d beli..
gilak apa durian d kk nie..
sekilo harga nya 18 rgt..
yg itu sebijik dpt lah 23 rgt..
ada 8 ulas jak isi nya..

klu mo beli yg besar sekilo 20-25 rgt...
adoina...bla lah musim durian akan dtg d kk nie..
b4 nie..paling2 murah pun dpt lah jgk sekilo 5 rgt..
tp buat masa nie..telan2 liur jak lah dulu mo mkn durian puas2..
sepa2 yg ada pokok durin tu jual lah durian murah2 sm aku ah..

bai bai... ta ta ..ti ti..tu tu...
blm puas lagik aku mkn durian..
biar pun mahal akan ku tempuh jua dugaan itu..
ngeeeeeeeeee..^_^